onsdag 18 mars 2009

Korvklubben - vår käre SP-rektors dröm

Efter en snabb googling på korv (fråga mig inte varför) så hittade jag en synnerligen vacker hemsida med adressen http://hem.passagen.se/rasmund/index.htm. Det kan inte utläsas där, men trycker man på länken kommer man till inget annat än Korvklubbens egenhändigt komponerade hemsida. Designen är nästan värre än asfaltlöparens, en sida min lärare i aktiekunskap tipsade om, men jag tycker inte det förtar någonting av Korvklubbens trovärdighet. Tvärtom höjer det min respekt för dem då de utan att skämmas låter just korven stå i centrum och när den inte gör det så har de i alla fall den till falukorven mycket passande gula färgen i bakgrunden. Gul som i senap, skulle man kunna säga.

Trycker man på fliken visdom i korvklubbens meny får man ta del av ett gäng mycket fina texter, bland annat till den här låten, och en serieruta, alla förkunnande över korvens storhet. När jag läser det här känner jag att korvklubben faktiskt har en del gemensamt med en förening på min skola, kebabklubben, vilken också skapat någon form dyrkan kring sin rätt. Hade vi på peset istället för kebabklubben startat en underförening till korvklubben misstänker jag att vi inte bara hade fått med läraren Sven, utan också SP-rektorn Per, på skolfotot.

Inga kommentarer: