måndag 16 mars 2009

Kvinnan som gör Barts röst tror på rymdhärskaren Xenu

Med risk för att verka väldigt intresserad av religion (vilket jag i och för sig är) så måste jag kommentera det erkännande som en scientolog nu gjort. Scientologen medger att det inom scientologin tros på en ond rymdhärskare med namnet Xenu, vilken verkar ha åstadkommit en del. Kan ge ett utdrag ur artikeln om ni nu inte orkar trycka er fram till den själva (troligtvis kommer nog de flesta som läser det här från just artikeln):

I de hemliga texterna finns bland annat historien om den onde härskaren Xenu som för 75 miljoner år sedan regerade över 76 planeter där också jorden ingick. På dessa världar levde en ras som scientologikyrkans grundare L Ron Hubbard kallade thetaner. Xenu själv, som var thetan, upptäckte plötsligt att han med tankens hjälp kunde styra och påverka sina triljoner medthetaner.

Detta skapade en spänning mellan härskaren och hans folk, en spänning som resulterade i en våg av känslor som i sin tur skapade vårt universum. Till slut samlade Xenu ihop hundratals miljarder thetaner och skickade dem i flygande tefats-likande farkoster mot jorden där de sprängdes i bitar med hjälp av en serie vätebomber placerade i vulkaner. Det som sedan blev kvar av varelserna, deras själar, kan fortfarande smita in i våra kroppar och där skapa sjukdomar.


För mig låter skapelseberättelsen i Silmarillion, det vill säga Tolkiens egenkomponerade skapelseberättelse till Midgård, mer trovärdig än det här. Jag frågar mig, hur i hela friden kan personer som John Travolta, Will Smith och Tom Cruise (fler personer här) tro på det här?! Vad sänder det för signaler till fans och lättpåverkade människor? Jo, att man ska betala extremt stora summor för att få ta del av historier som dessa. Jag blir mörkrädd när jag tänker på hur många som luras att betala hutlösa summor för dessa sagohistorier. Inte nog med det, sen ska man göra det till någon form av religion också. Hualigen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, men va fan! Ibland undrar man ju vart världen är på väg.

Anonym sa...

Det skrämmer mig något ohyggligt!