måndag 23 februari 2009

Konsten att säga "halli hallå" när det passar

Att den ädlaste av hälsningsfraser, "Halli hallå", myntas åtskilliga gånger av Ulf i TV-serien Kvarteret Skatan är ingen hemlighet. Jag känner därför ett kall att samla, om inte alla, så i alla fall många av dessa odödliga ögonblick. Om inte klippen tas bort från tuben så finns de två första exemplen här nedan och jag kommer sakta men säkert fylla på med mer. För att det hela ska bli mer förståeligt och förhoppningsvis då också roligare ger jag en kort förhistoria inför varje klipp.

Ulf och Kristina har stambyte i hemmet och söker därför en plats att bo under tiden. Samtidigt har Magnus och Frida problem med sitt slentrianmässiga förhållande och bestämmer sig för att testa någon form av rollspel på krogen. Det hela slutar inte som Frida tänkt sig och klippet tar vid när paret äntrar sin lägenhet...


Ulf och Kristina har nu gjort sig hemmastadda i Magnus och Fridas hem. Lite för hemmastadda kanske...


För att avsluta inlägget på bästa sätt måste jag naturligtvis dra till med följande avskedsfras:

Hallihallådå!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, jag älskar kommentaren du hade lämnat, klart att jag måste kolla din bloggiz då liksom.

Måste säga att jag är väldigt förtjust i det här inlägget med, halli hallå kan ju inte bli dåligt!

Anonym sa...

Aaaaaaaaa. Så jävla kul. Han är kung! Hallihallå.

Elias sa...

Kan tänka mig Ulf i en presidentvalskampanj. Istället för "Yes, we can!" kör han något i stil med "Halli hallå, det här kommer gå!"

Anonym sa...

Förgående presidentvalskampanj-tips kan vara bland det mest humoristiska jag hört dig yttra.