onsdag 29 april 2009

Global uppvärmning och besökare

I ett tafatt och troligtvis fruktlöst försök att få hit fler besökare har jag lagt till ett antal länkar till bloggar jag läser. Förhoppningsvis skall dessa bloggare och bloggerskor återgälda tjänsten genom att göra detsamma för mig, vilket i så fall kommer leda till högre besökssiffror här. Båda bloggarna blir alltså vinnare, den möjliga förloraren är läsaren som eventuellt orkat läsa hit på detta inlägg som förmodligen kommer ligga överst ett tag då jag sällan orkar uppdatera trots att det här inlägget är fruktansvärt ointressant.

För att göra inlägget aningen mer intressant kan jag krydda det med lite musik. Tryck här om du har spotify, tryck här om du inte har det. Har du spotify kan du till och med klicka på båda länkarna eftersom det är olika låtar, båda av Adam Green dock. Det gör emellertid ingenting eftersom de låter väldigt olika, han sjunger till och med de båda sångerna på olika sätt. På spotifylänken låter han lite som Ian Curtis, på youtube lite som en försiktig ung man.

Jag hoppas inte att mina dråpliga försök till musiktips skrämmer bort potentiella läsare. Bortse från dem och se framåt istället, då kanske min besökarstatistik snart kommer likna den här välkända kurvan:

3 kommentarer:

Camilla sa...

Musik-kryddning är ett plus. Mer sånt, röstar jag för.

Jag undrar egentligen varför man (läs: jag) blir så besatt av besökarstatistik. Det måste vara den exhibitionistiska sidan av jaget som skriker efter uppmärksamhet. Skrik, tjut som inte räcker fram, och sen besvikelse. Så kanske det är?

Jag borde läsa din blogg lite oftare..

Anton sa...

Då röstar ja lag för mer kurvor.

Anton sa...

Oj, la inte lag.